BLOG

KYODA’s Blog

Duizelt het jou als ondernemer van al die buzz-words over innovaties die je dagelijks via (online) media om de oren vliegen? Waar gaat het over? Kan je er wat mee? Moet je er wat mee om een optimale klantervaring te bieden? Kijk via KYODA’s Blog door de contactlenzen van Marcel van Kanten naar de wondere wereld van organisaties met bezieling – disruptive business innovaties – startups – unicorns – growth hacking – social entrepreneurs – virtual reality – chatbots – big data – digital & mobile marketing – marketing automation – block chain – social business – omnichannel marketing – social media – contentstrategie – webcare – communitymanagement en verandermanagement.

Artificial touch

Hoe ontwikkelt de interactie zich tussen mens en robot? Helpen robots, sensoren, data, bluetooth, kunstmatige Intelligentie en een imitatiehuid ons om de band en intimiteit tussen mensen te vervangen of te versterken? Kan intieme technologie een vorm van affectie...

Lees meer

VR & AR in onderwijs en op het werk

Kun je Virtual Reality (VR) en Augmented Reality (AR) inzetten om empathie en begrip te ontwikkelen? In deze derde blog over het Sign of Times #13 event in Amsterdamse Pakhuis de Zwijger (23 november 2016) aandacht voor AR in het medische onderwijs en VR voor safety...

Lees meer

Virtual empathy voor vluchtelingen

Kun je virtual reality (VR) en augmented reality (AR) inzetten om empathie en begrip te ontwikkelen?  In deze tweede blog over het Sign of Times #13 event in Amsterdamse Pakhuis de Zwijger (23 november 2016) aandacht voor het Mixed Reality (MR) project A Breathtaking...

Lees meer

Virtual empathy bij kids

Een volle zaal op 23 november in het Amsterdamse Pakhuis de Zwijger discussieert over het thema virtual empathy tijdens het Sign of Times #13 event. Kun je virtual reality (VR) en augmented reality (AR) inzetten om empathie en begrip te ontwikkelen? In deze eerste...

Lees meer

Helpt big data bij empathisch communiceren?

Je ontmoet een zakenrelatie voor het eerst. Toch ken je hem goed, dankzij personality platform Crystal. Crystal leert je empathisch communiceren met deze persoon vanuit een griezelig nauwkeurige persoonlijkheidsanalyse, een impressie hoe jouw relatie met deze persoon...

Lees meer

Paul de Blot: Zinvolle organisaties

Een nieuwe fase in mijn loopbaan is begonnen. Met plezier en gedrevenheid ben ik voor mijzelf begonnen met mijn nieuwe bedrijf KYODA | customer Xperience consultancy. Ik markeer dit voor mij speciale moment graag met mijn nieuwe blogpost over het Nyenrode-college van...

Lees meer

Hyper-realiteit zucht of zegen?

Zucht of zegen? Filmmaker en designer Keiichi Matsuda geeft in deze SCI-FI video een beeld hoe ons leven eruit ziet wanneer de grens tussen online en offline verdwijnt en interfaces met een overload aan hologrammen ons leven bepalen.

Lees meer

PostNL verrassend innovatief

Kan het zijn dat de titel van deze blogpost over PostNL qua tone of voice haaks staat op mijn vorige blogpost 'PostNL & Amsterdam verhinderen stemmen Referendum 6 april'? Ja, dat kan. Dit is waarom. Geverniste klantervaringen Het antwoord op deze vraag is de reden...

Lees meer

Mijn eerste Virtual Reality Cinema ervaring

"Een mindblowing zintuiglijke ervaring was het. Virtual Reality (Cinema) staat in de kinderschoenen, maar is veelbelovend, zowel voor de user experience als voor de marktingmogelijkheden."  Deze blogpost is een persoonlijke impressie van mijn Virtual Reality...

Lees meer