OVER KYODA

Wat is KYODA

Optimale klantervaring

 

KYODA is een customer experience adviesbureau. Ik help bedrijven en merken om meer business te halen uit klanten. Hoe? Door samen met jouw bedrijf of merk een betere en consistente klantervaring mogelijk te maken voor jouw klanten. Een betere en consistente klantervaring over al jouw online en oflline marketing-, communicatie- en servicekanalen heen.

Extreme klantgerichtheid

 

Klanten verwachten nu een extreme klantgerichtheid van merken en bedrijven. Klanten willen herkend en erkend worden en communiceren op de manier zoals zij dat zelf willen. Dat heeft grote gevolgen voor jouw marketing, communicatie en service en de interne organisatie achter de schermen. Zet je deze optimaal in? Hoe goed ken jij jouw klanten? Weet je zeker dat jouw klanten een optimale klantervaring hebben? Kan het anders of beter?

Optimale klantbeleving = meer business

 

KYODA kijkt door de ogen van de klant naar jouw organisatie. Ik help jouw bedrijf of merk om marketing, communicatie en service beter te laten aansluiten bij de beleving van jouw klanten. Alleen dan kun je duurzame relaties met klanten opbouwen en er meer business uit halen. Optimale klantbeleving betekent meer business.

Wat betekent KYODA

Verliefd op jouw eigen oplossing

 

KYODA
KYODA is de afkorting van een uitdrukking die wordt gebruikt door schrijvers en redacteuren: “Kill YOur DArlings“.

De regel houdt in dat een auteur afstand leert nemen van de eerste de beste oplossing die hij in zijn hoofd heeft. De auteur is als het ware ‘verliefd’ op zijn eigen verwoordingen en kan of wil er geen afstand van doen. Een eigen scherpe eigen geest of een ander persoon is dan nodig om je hiervan bewust te zijn.

Vreemde ogen dwingen

Net als schrijvers zijn veel organisaties en merken gewend om routinematig te werken, te denken, te analyseren en marketing  & communicatie vraagstukken op te lossen. Een ooit succesvolle aanpak wordt bijna automatisch gekopieerd naar nieuwe projecten. (On)bewust wordt niet meer vanuit begrip en getoetste kennis van klanten gedacht, maar van binnen naar buiten. Daarbij spelen vaak ook andere belangen.

comfortzone

KYODA Kernwaarden

 

Deze KYODA kernwaarden komen altijd terug in hoe ik met klanten samenwerk en in mijn communicatie en serviceverlening.

!

Vernieuwend

 

Samenleving en consumenten veranderen ingrijpend. Mijn levensmotto is ‘De enige constante is de verandering’. Vernieuwing is geen doel, maar een proces dat nooit stopt. Marketing & communicatie en service moeten constant vernieuwen en  verrassen om voor zelfbewuste klanten relevant te blijven. En ook om medewerkers gemotiveerd te houden.

!

Verbeeldend

 

Ik visualiseer met mijn klanten de stip op de horizon. Mijn doelen verbeelden geeft mij energie en focus om vanuit empathie voor mijn klanten te werken aan resultaat.

!

Veerkrachtig

 

Marketing & communicatie staan in essentie voor verandermanagement. EXTREME klankgerichtheid raakt alle aspecten van een bedrijfsvoering. Deze processen gaan in stapjes vooruit, achteruit of opzij. Met uiteraard versnelling daar waar het kan en realistisch is. Verandermangement vraagt om geduld, tact, commitment, doorzettingsvermogen en meebewegen. Wij gunnen onszelf en onze klanten de veiligheid, de ruimte om te mogen onderzoeken en uitproberen.

!

Verbindend

 

Ik werk altijd vanuit mijn authenticiteit. Ik werk vanuit mijn empathie voor mijn klanten. Mijn werk moet relevant zijn en waarde hebben voor mijn klanten. KYODA wil mensen met mensen verbinden. Klanten met merken verbinden via communicatie met een personal touch.

Wie is Marcel van Kanten

Marcel van Kanten

Marcel van Kanten

Mijn verhaal

 

Met mijn Indisch-Surinaamse en Nederlandse achtergrond hebben mijn ouders mij opgevoed tot wereldburger. Met het beeld van een onbegrensde wereld als snoeppot vol cultuur, natuur en kennis, waar ik uit mag halen wat mijn leven en dat van mijn dierbaren verrijkt. Op mijn levenspad denken en handelen vanuit KANSEN in plaats van grenzen of cynisme. Dat zat in mijn paplepel. Dat is wie ik ben. 
Ik ben Marcel van Kanten.

Mijn dochter vroeg mij ooit: “Wat wilde jij later worden toen je zo jong was als ik?” Ik antwoordde: “Ontdekkingsreiziger, net als Columbus.” Dochter: “Nou, mooi dat ben je toch ook geworden?” Mijn levensmotto: “Verandering is de enige constante”.  Deze houding kleurt mijn werk, merk en aandacht voor klanten, hun weg en hun doelen. Dit is ook noodzakelijk in het door innovaties snel veranderende vakgebied van marketing, communicatie en service.

Werkervaring

 

Ik kijk terug op 20 jaar marketing & communicatie ervaring in het (inter)nationale bedrijfsleven en bij de overheid.
Ik heb zowel aan klantzijde als bureauzijde (als consultant) gewerkt. Ik heb een academische achtergrond (Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam). Ga naar Projecten voor een kleine impressie van mooie projecten die ik heb mogen doen bij een grote verscheidenheid aan bedrijven en organisaties.

 

Virtual Reality

Marcel van Kanten

Wat anderen zeggen over Marcel van Kanten

 

Ferry ref2Benjamin ref

Astrid ref

Rowena ref

Andrea ref

Vincent ref